הודו תקנה טילים מישראל בחצי מיליארד דולר

    חדשות קול חי No Comments on הודו תקנה טילים מישראל בחצי מיליארד דולר
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הודו סיכמה על רכישת טילים נגד טנקים מדגם 'ספייק' מתוצרת רפאל בשווי של 525 מיליון דולר.

    לפי דיווח שהתפרסם ממקור בניו דלהי, הודו העדיפה את הטיל הישראלי על פני המתחרה האמריקני Javelin שוושינגטון לחצה עליה לקנות. והיא תקנה 8,000 טילים ויותר מ-300 משגרים.

    יצויין, כי ראש ממשלת הודו נועד לאחרונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. הוא נפגש גם עם שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל שניסה לקדם את הטיל האמריקני המיוצר בידי לוקהיד מרטין ורייתאון. מקור אמריקני בכיר מסר שבוושינגטון עדיין מנסים לקדם את עסקת מכירת הטיל מתוצרתם כחלק מעסקה כוללת שבמסגרתה יועמקו הקשרים עם התעשייה ההודית וחלק מהייצור יבוצע בהודו.

    פרשנים מעריכים כי הודו, הנחשבת ליבואנית הנשק הגדולה בעולם, מתכוונת להשקיע כ-250 מיליארד דולר בשדרוג הצבא ובסגירת פערים מול סין, המשקיעה בביטחון סכום הגבוה פי שלושה מדי שנה.

    לפי אתר דובר צה"ל, הטיל במשקל 13.3 ק"ג וכל חייל יכול לשאת שני טילים שכאלה על גבו. אורכו 115 ס"מ, קוטרו 110 מ"מ והוא פוגע במטרת בטווח של 400 מטרים עד 4 קילומטרים. ניתן להתאימו לשימוש ביבשה, ממסוקים וגם מספינות. הוא מסוגל לפעול בלילה ובכל תנאי מזג אוויר. ראש הביות של הטיל הוא אלקטרו-אופטי (טלוויזיה) – והדבר מאפשר יכולת עקיבה ופגיעה מדוייקת במטרה, בשילוב של תקשורת סיב אופטי. הטיל בעל ראש קרב כפול באופן המאפשר חדירה יעילה של ראש הקרב השני למטרה.



    0 תגובות